eerste berichtje vanuit tanzania - Reisverslag uit Moshi, Tanzania van simone verweij - WaarBenJij.nu eerste berichtje vanuit tanzania - Reisverslag uit Moshi, Tanzania van simone verweij - WaarBenJij.nu

eerste berichtje vanuit tanzania

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg simone

12 Januari 2008 | Tanzania, Moshi

het eerste berichtje vanuit tanzania. De reis is allemaal goed gegaan, alhoewel ik het wel erg lang vond. het visum kopen is ook zonder problemen gegaan. We werden op het vliegveld opgehaald en we waren niet eens de eerste, er was al een australisch meisje die 8 februari was aangekomen! De eerste dag hebben we een village-walk gedaan. We hebben de primary school gezien waar we gaan werken en ook kennis gemaakt met het soort kinderen. echt heel grappig ze lopen de hele tijd achter je aan tot je een foto wil maken. DAn zijn ze opeens allemaal weg. Verder zijn we ook al in de stad geweest (waar ik nu in een internetcafe zit) en hebben we vandaag de plaatselijke markt bezocht. Echt typisch afrikaans. als we het kamp uitlopen weet je meteen dat je in afrika bent. het is hier super stoffig, dus je wordt nooit schoon, maar ja dat zal straks na een dag werken op het schoolterrein helemaal erg zijn. Verder is het hier erg droog. mensen moeten erg ver lopen met emmers op hun hoofd om water te halen. maar ze zijn allemaal vriendelijk en we hebben al geleerd hoe we ze in het swahilli moeten groeten. jumbo is hello en mambo is hey, dus minder beleefd.
Er is ook een kamp hoger in de heuvels. Daar gaan we een week heen en zit je echt midden in afrikaanse cultuur. het kamp zit naast de ingang van een nationaal park, dus dat zal wel leuk zijn. heel de staf van kamp kenia zit hier nu en ze zijn ervoor aan het zorgen dat alles zoveel mogelijk zoals in kenia wordt. het lijkt er dus op dat ik hier een erg mooie tijd ga krijgen.

Vanuit mijn bed kan ik de top van de kilimanjaro zien! echt super mooi. We gaan ook nog safari's maken enzo en vanavond gaan we het afrikaans nachtleven ontdekken, vraag me af wat ik daarvan moet verwachten!

het engels praten went trouwens al. ik kan iedereen verstaan en zij mij ook dus dat scheelt:p heel soms wil ik nog weleens in het nederlands tegen iemand praten maar ja, dan herhaal ik het maar in het engels. over een maand hoop ik een stuk beter engels te praten, moet lukken hier zou je denken

ik hou jullie op de hoogte over mijn verblijf hier

kusjes simone

  • 12 Januari 2008 - 17:49

    Papa Frank & Marleen:

    Mambo Simone!

    Je Engels wordt vast nog wel beter maar slechter dan dat van papa kan het in ieder geval niet worden ;)
    We hopen dat het niet bij het kijken naar de kilimanjaro blijft, een beetje actie mogen we wel verwachten van je.
    Verder gaan we er natuurlijk vanuit dat je die Afrikaanse vrouwen helpt met het sjouwen van water, je bent daar immers om vrijwilligerswerk te doen en de mensen daar te helpen....toch? Voortaan zien we jou de borden op je hoofd serveren in de Open Keuken!

    De groetjes van 2 jokers en De vergeetachtige.

    Berichtjes van papa:
    p.s. Je roestbak is inmiddels binnen
    p.s. Waar betaal je mee?

  • 12 Januari 2008 - 18:04

    Mama:

    Hey Simone,

    I write in English, so you can practice. If I understand your message well, you are going to get an amazing time. I am so happy for you!Get as much as you can and enjoy your time. At home the weather is wet and windy, there is nothing nice about it. Try to take as many pictures as you can, we want to see were you are and what you see.

    Love Mum:D

  • 13 Januari 2008 - 16:52

    Robbert:

    Hey Simone,

    Klinkt echt super goed allemaal! Hopelijk heb je een geweldige tijd daar. Ik kan me nog vaag dingen herinneren van mijn vakantie in Ghana ooit, en dan herken je wel dingen wat je zegt. Zoals met die foto's, het was alleen maar "picture please, picture please" en dan zoeff, weg waren ze. Zorg ervoor dat je handen niet te schoon blijven met werk en enorm veel plezier!

    Robbert

  • 15 Januari 2008 - 20:43

    Aukje:

    Hoi simone, leuk te horen dat het goed met je gaat en dat de eerste indrukken goed zijn, tja en nu straks de handen maarlaten wapperen en lekker vies worden.
    Ik ben vandaag samen met je moeder en doerak gezandstraald op het strand van langevelderslag.Het was erg nat en winderig, maar wel gezellig.Doerak moest echt onder de douche omdat hij onder het zand zat hij ligt nu s,avonds om 21 uur nog steeds voor pampus.
    Simone, hou je haaks en groetjes van alle de Boertjes.

  • 16 Januari 2008 - 14:39

    Gail :

    Dear Simone,
    I was by your house yesterday to have a cup of tea with your mother and Marleen told me that I could read about your experience. It sounds very interesting and I hope you have a great time.
    All the best. Gail

  • 17 Januari 2008 - 09:09

    Vicky:

    Hey sim!

    Leuk om te lezen dat je eerste indruk goed is:) Zit elke dag de site te checken of je alweer wat nieuws geschreven hebt:P ben erg benieuwd hoe het je bevalt..Maar heel veel plezier nog!!! mis je wel hoor;P

    Dikke kus Vicky

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Tanzania, Moshi

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

08 Februari 2008

weer thuis

02 Februari 2008

nog maar 6 dagen te gaan:(

19 Januari 2008

eerste week werk gehad

12 Januari 2008

eerste berichtje vanuit tanzania

07 Januari 2008

op naar tanzania!
simone

Actief sinds 23 Juli 2012
Verslag gelezen: 97
Totaal aantal bezoekers 10942

Voorgaande reizen:

22 Mei 2014 - 13 Augustus 2014

Suriname

11 Juni 2011 - 08 Augustus 2011

Kameroen

09 Januari 2008 - 08 Februari 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: