nog maar 6 dagen te gaan:( - Reisverslag uit Moshi, Tanzania van simone verweij - WaarBenJij.nu nog maar 6 dagen te gaan:( - Reisverslag uit Moshi, Tanzania van simone verweij - WaarBenJij.nu

nog maar 6 dagen te gaan:(

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg simone

02 Februari 2008 | Tanzania, Moshi

wat gaat de tijd hier vreselijk snel. Ben 1 week in de bergen geweest, daarna meteen 3 dagen op safari en nu dan nog maar 6 dagen en mijn vlucht gaan alweer naar huis. ik heb daar echt helemaal geen zin in, want het is hier veel te leuk

de week in de bergen was afzien maar heeel erg mooi. het is daar echt geweldig mooi, maar het gebouw waar we in sliepen was echt een ramp. ik had een matras met een hele diepe kuil, dus heb heel slecht geslapen daar.verder was er een paar keer per dag geen water, dus geen douches en geen wc en we hadden elektriciteit van 18.30 tot 22.00. maar ik heb daar wel geleerd alles te waarderen. als je ziet hoe de mensen daar leven, in 1 gebouw een keuken, een bed en de stal voor de koe. deze mensen zijn gelukkig zolang ze maar water hebben,terwijl wij echt overal geld voor nodig hebben enzo.
De school daar was beter dan hier beneden. ik heb daar 1001 plantjes gepland. was wel ff lekker relaxed werk na de trenching. we zijn geholpen door de local women en die gaven ons namen aan wie ze ons herinneren, ik heette loveness:p echt grappig. verder zongen de kinderen een welkomstlied en een afscheidlied voor ons. dit is een van de indrukwekkendste momenten van mijn reis geweest.daar krijg je echt kippenvel van. We hebben ook een wandeling naar een waterval gemaakt, maar daar ben ik halverwege mee gestopt. het was echt super steil en als je zou vallen was er niets om je val tegen te houden, zou je dus lekker te pletter vallen. ik raakte dan ook helemaal in 'paniek' en ben door iemand van de leiding weer mee naar boven genomen.
Afgelopen dinsdag zijn we op safari gegaan. Dit was echt super gaaf. We hebben een cheeta gezien, die zijn echt heel speciaal hier. En een kudde olifanten die achter ons de weg overstaken. Verder natuurlijk veel giraffen (echt super leuke dieren) en nog veel meer. ik heb hier dan ook echt heel veel foto's gemaak:p

nu ben ik dus weer terug in het basiskamp. we zitten hier aankomend weekend met 87 man, terwijl het kamp eigenlijk gemaakt is voor 17 man. dat is dus lekker druk. gister is er een nieuw nederlands meisje gekomen, is heel gezellig. het is toch wel lekker dat je weer ff nederlands kan praten.

alles bij elkaar kan ik zeggen dat ik van deze reis super veel geleerd heb. mijn engels is echt heel veel vooruit gegaan. als ik nu spontaan wat zeg is dat meteen in het engels, zonder dat ik eerst na hoef te denken over hoe ik het zeg. Ik heb thuis leren waarderen. altijd een warme douche, altijd schoon zijn, het eten lekker en dat je wat kan eten wanneer je honger hebt. hier leef ik eigenlijk op 3 maaltijden per dag en alleen maar water. maar alles went.
Dit land heeft mijn hart gestolen en ik weet zeker dat ik hier weer terug kom

vrijdag ben ik rond 7 uur in nederland
dus nu kan ik zeggen
tot snel!

kusjes simone

  • 02 Februari 2008 - 15:57

    Jor:

    wauw!!!wat klinkt t allemaal leuk zeg!!!Wel even anders idd!!Nou geniet nog even van die laatste daagjes!!Tot snel weer;)
    Liefs Jorien

  • 03 Februari 2008 - 09:42

    Aukje:

    Leuk om je enthousiasme te lezen en dat het een plek is waar je zeker nog eens naar terug wil. Hoor graag nog wat meer verhalen van je maar dan live.
    Groetjes van ons allemaal.

  • 04 Februari 2008 - 06:16

    Sabine:

    Lieve Simone, wat heerlijk dat je het zo fantastisch hebt en dat je nu ook zo verslingerd bent aan Afrika! Heb nog een paar fijne dagen en een goede vlucht en tot gauw!
    Liefs, Sabine

  • 06 Februari 2008 - 12:36

    Vicky:

    Hey sim!

    Leuk om weer iets van je te lezen!! zo'n maandje gaat inderdaad snel voorbij! maar je verhalen klinken super!!

    Wens je nog veel plezier de laatste paar daagjes en zie je snel weer!!!

    xxVicky

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Tanzania, Moshi

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

08 Februari 2008

weer thuis

02 Februari 2008

nog maar 6 dagen te gaan:(

19 Januari 2008

eerste week werk gehad

12 Januari 2008

eerste berichtje vanuit tanzania

07 Januari 2008

op naar tanzania!
simone

Actief sinds 23 Juli 2012
Verslag gelezen: 83
Totaal aantal bezoekers 10951

Voorgaande reizen:

22 Mei 2014 - 13 Augustus 2014

Suriname

11 Juni 2011 - 08 Augustus 2011

Kameroen

09 Januari 2008 - 08 Februari 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: