nog een week - Reisverslag uit Kortenhoef, Nederland van simone verweij - WaarBenJij.nu nog een week - Reisverslag uit Kortenhoef, Nederland van simone verweij - WaarBenJij.nu

nog een week

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg simone

04 Juni 2011 | Nederland, Kortenhoef

Vorig jaar rond deze tijd kwamen Margriet en ik op het idee om naar afrika te gaan om daar stage te gaan lopen in een lokaal ziekenhuis.
Over een week is het dan zover, we gaan voor 8 weken naar kameroen!

De eerste 4 weken gaan we naar een missionaris ziekenhuis in akum, een engelstalig gebied. Dit schijnt nog een redelijk 'welvarend'(naar kameroenese begrippen) ziekenhuis te zijn. Daarna gaan we nog 2 weken naar een ander ziekenhuis, in een franstalig gebied (we gaan de uitdaging aan om frans te leren:p). Hier zit o.a. een districtziekenhuis, wat een stuk armer is.
Daarna gaan we nog 2 weken reizen, een poging doen om wat meer van het land zelf te zien.

We gaan op weg naar ik hoop een mooi avontuur, een mooi land, een nieuwe cultuur en naar de regen die hier niet valt maar daar waarschijnlijk heel veel: regenseizoen:(

Via deze site ga ik proberen jullie op de hoogte te houden van wat ik daar zoal mee ga maken!

• 10 Juni 2011 - 18:17

Hanneke:

Simone, nogmaals veel plezier, ik kijk uit naar je verhalen!

• 13 Juni 2011 - 16:46

Marieke:

hoi,
    zijn jullie veilig aan gekomen? ik ben zo benieuwd. hoe hebben jullie het daar?
    liefs xxx